1969 DERS YILINDA İSTANBUL YILDIZ TEKNİK YÜKSEK OKULU AKŞAM ELEKTRİK BÖLÜMÜNE BAŞLADIM. KARDEŞİM OSMAN’DA AYNI OKULUN 3. SINIFINA DEVAM EDİYORDU. BİRLİKTE AYNI EVDE KALMAYA BAŞLADIK.

Osman’ın proje çizerken resmi
Osman’ın proje çizerken resmi

1969 Ders yılı başında İstanbul Yıldız Yüksek Teknik Okulu Akşam Elektrik Mühendisliği Bölümü 1.sınıfına başladım. Osman da aynı okulun akşam elektrik bölümü 3.cü sınıfına devam ediyordu.

Aynı evde kalıyorduk. Derslerimize aynı hocalar girdiği için, imtihanlarda önce ki yıllarda sorulan soruların benzerlerini soruyorlardı.

Akademide Osman Başaran, İsmail Yıldız ve Arkadaşları
Akademide Osman Başaran, İsmail Yıldız ve Arkadaşları

Hocaların önceki yıllarda imtihanlarda sorduğu soruların bir kısmını Osman toplamış arşiv yapmış, bir kısım imtihan sorularını da ben toplamıştım. Sanki sınıfın soru bankasıydım. İmtihanlarda sorulan veya benzer konularda sorulacak konulara çalışarak imtihanlara giriyor bu bana büyük kolaylık sağlıyordu.

Osman’la aynı evde kaldığımız için imtihan öncesi verdiği ipuçlarının bana çok yardımcı olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.