NEREDEN NEREYE GELDİK
2021 EYLÜL AYI BENZİN LİTRESİ 800 KURUŞ OLUNCA 1966 YILINDA POMPACI OLARAK ÇALIŞTIĞIM PETROL OFİSİNDE LİTRESİNİ 74 KURUŞA SATTIĞIM O GÜNLERİ HATIRLADIM.
Sanat okulu elektrik bölümünden mezun olmama rağmen Konya’da iş bulamadım.
Şeker fabrikasına bir akrabamızın aracılığı ile 1966 yılı kampanya döneminde geçici meydan işçisi olarak girdim.
6 ay meydan işcisi olarak çalıştım kampanya sona erince işten çıkardılar.
Daha sonra bir tanıdığımızın aracılığı ile Sinangil petrol ofisinde 1966 yılında pompacı olarak çalışmaya başladım.
Yaklaşık 3 sene çalıştım o zaman pompacılık çok zordu. Pompalar otomatik değildi arabaların benzin boruları çok dar veya eğri olduğu için hava yapar benzin depoya gideceğine dışarı taşardı.
Onun için depo kapağına kulağımı dayar, gözümde makinada istedikleri benzini ne eksik ne fazla vermeye çalışırdım.
Bazen kaçırıp fazla verirsem parayı zor alırdım.
Veya taşırırsam 1-2 litre dışarıya aktı diye parasını vermezler ben öderdim.
O yıllarda Konya’da otomobil sayısı çok azdı ama tüm resmi dairelerin arabası devlet kuruluşu olan petrol ofisinden alma mecburiyeti olduğu için işler yoğundu.
Bisiklet üzerine monte edilen Tas marka motor, Java, Ceze, motorları yanında iki tekerlekli Minareller marka motorlar yanında Arçelik motorlar yağlı benzin yaktıkları için yağ ve benzini istedikleri miktarda karıştırı huni ile depoya doldururdum.
5 lira ile 6.75 litre benzin alıyorlar idi
Günümüzde 50 lira ile 6.25 litre bezin alınıyor.
Ama 6 sıfır atılmış lira ile 8 TL.
