HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

İnsana verilen sayısız nimetlerin en başında sağlık gelir. Sağlık olmadan hiçbir nimet insana huzur ve mutluluk getirmez.
Cihan Padişahı Kanuni Sultan Süleyman, bir nefes alıp verecek kadar sağlık içinde olmanın; dünyanın bütün nimetlerinden değerli olduğunu şöyle ifade etmiştir:
“Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.”
Sağlığı korumak insanın vazifesi olduğu gibi hastalandığı zaman bunun bir imtihan olduğunu bilip sabretmek, şifayı Allah’tan bilerek ve umarak tedavi yollarına başvurmak da insanın önemli vazifeleri arasındadır.
Bir zamanlar beş duyu ve nefes içlerinden hangisinin varlığının daha önemli olduğu üzerine tartışmaya başlamışlar.
Bir süre sonra beyin ‘’Her biriniz bir günlüğüne durun ve bu konuyu böylece çözümleyelim’’ diye önermiş.
Önce gözler kapanmış. Beden etrafta ki eşyalara çarpmaya başlamış ve dolayısıyla sadece yürümekte zorlanmış.
Kulaklar gittiğinde herkes kuş seslerini dinlemeyi özlemiş. Konuşma yetisi gittiğinde iletişim kurmak çok zorlaşmış.
Dokunma duyusu gittiğinde beden kendini çok yalnız ve sevgisiz hissetmeye başlamış.
Tat alma duyusu gittiğinde ise hiçbir yiyeceğin tadı kalmamış.
Beş duyu geri döndüğünde ise Nefes gitmiş.
Birkaç saniye sonra gözlerden yaş akmaya başlamış, deri sürekli kaşınıyormuş, burun akmaya başlamış, dil kıvrılmış ve kulaklar zonklamaya başlamış.
Beyin düşünememeye başlamış ve bağırmış:
‘’Geri gel, geri gel, bunun şaka olduğunu mu sanıyorsun hepimizi öldüreceksin!’’
Bunun üzerine nefes geri dönmüş ve o günden sonra herkes kralın kim olduğunu öğrenmiş…