HER ŞEYİN BAŞI SAĞLIK

    İnsana verilen sayısız nimetlerin en başında sağlık gelir .
Zira, sağlık olmadan hiçbir nimet insana huzur ve saadet getirmez.
    O sebepledir ki ; Cihan Padişahı Kanuni Sultan Süleyman, bir nefes alıp verecek kadar sağlık içinde olmanın; dünyanın bütün nimetlerinden değerli olduğunu şöyle ifade etmiştir:
    “Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.”
    Yüce Mevlâ’mız, başta ömür sermayemiz olmak üzere, sahip olduğumuz her türlü imkânı doğru hedeflerde, meşru ve müspet çalışmalarda değerlendirmemizi istemiştir.
    Bu nedenle , en kıymetli varlığımız olan sıhhat ve sağlığımızı da korumamızı emretmiştir.
    Kendi ellerimizle kendimizi tehlikelere atmamamız konusunda, çeşitli ayetlerde bizleri uyarıp ikaz etmiştir.
Sağlığı korumak insanın vazifesi olduğu gibi hastalandığı takdirde bunun bir imtihan olduğunu bilip sabretmek, şifayı Allah’tan bilerek ve umarak tedavi yollarına başvurmak da onun önemli vazifeleri arasındadır.
    Nitekim Yüce Allah: “Andolsun, sizi biraz korku, açlık, mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme gibi şeylerle deneriz; sabredenleri müjdele.” (Bakara Sûresi, 2/155) buyurmaktadır.
     Hz. Peygamber (s.a.s.) de bu konuda şöyle buyurmuştur: “Müslüman’ın başına gelen zahmet, hastalık, keder ve eziyet hatta ayağına batan bir diken bile olsa mutlaka Allah, bunları onun günahlarına kefaret yapar.” (Buhârî, Kitabu’l-Merda 1)
    2015 yılında başlayan denge ve yürüş rahatsızlığım sonucunda doktorlar fizik tedavi, yürüyeceksin,düşmeyeceksin, üşütmeyeceksin, ben neden hastalandım diye fazla düşünmeyeceksin .
    Ben de evde wolkır kullanıyorum dışarda ise birinin koluma girmesiyle ve bastonumla kısa mesafede yürüyüş yapıyorum.
BUGÜN;
    Sağlıklı olduğum için şükrediyorum. Sevdiklerim ve sevenlerimle birlikte olduğum için şükrediyorum.
Karnımı doyurabildiğim için şükrediyorum.
Sahip olduğum her şey için şükrediyorum.
Dost ve arkadaşlarımla yüz yüze görüşmesem de FACEBOOK’ta yazışıyoruz onların yorum ve beğenileri ile mutlu ve huzurlu oluyorum.
    Rahatsızlıktan önce severek bindiğim atın resimlerini müzik eşliğinde sizlerle paylaşarak eski günleri hatırlamak istedim.